Dan ben je bij mij op het juiste adres. Enkele jaren geleden heb ik namelijk samen met Lilian Bezemer het bedrijf Leaders Online opgericht. We hebben allerlei uiteenlopende projecten op het gebied van online communicatie gedaan. Je kunt denken aan social media marketing campagnes, interne communicatie tijdens een reorganisatie, en de ontwikkeling van online communities.
Wat was nou de rode draad? We hielpen leidinggevenden om social media in te zetten om zo hun doelstellingen te kunnen bereiken. Inderdaad: hielpen. In 2018 hebben we de activiteiten van Leaders Online beëindigd. Zelf blijf ik actief op dit vakgebied.
Wil jij strategisch advies over social media en hands-on hulp?
Ik geef je graag advies over social media en het totaalplaatje: welke opties zijn voor jou en je organisatiedoelstellingen geschikt, hoe kunnen de verschillende mogelijke platformen elkaar versterken? Ik maak een strategisch plan voor je en zet de grote lijnen uit. En ik help jou en je collega’s op weg met de implementatie, zodat jullie daarna zelf ermee kunnen werken. Want uiteindelijk zijn de mensen uit je organisatie zijn je beste ambassadeur.
Wat heb ik zoal gedaan op dit vlak?
Ik zei het al, zeer verschillende projecten. Hieronder een paar voorbeelden.
CATS, de musical
Producent Frank van Paridon haalde in 2017 samen met Veerle Hoppenbrouwers van Arrano de musical CATS naar Antwerpen. Leaders Online heeft voor die show de social media campagne georganiseerd. Dat kreeg een vervolg: ik verzorg de social campagne voor de Nederlandse en Belgische tour van CATS in 2018/2019.
Gemeente Rotterdam
‘Hoe kan ik social media inzetten om werkzoekenden en werkgevers bij elkaar te brengen? Dat was de vraag van Ton van der Leck, verantwoordelijk voor het Werkgevers ServicePunt Rijnmond.
Samen met de gemeente hebben we gebrainstormd over de mogelijkheden. Daarbij golden verschillende randvoorwaarden, zoals een laagdrempelig karakter, en gericht op werkzoekende uit Rotterdam en de regio. Ook moest het met bestaande social media de werkzoekende in staat stellen om zichzelf te presenteren aan intermediairs. En het moest eenvoudig zijn om contact met elkaar te maken. We zijn er uit gekomen. Het resultaat was Platform010, dat enkele jaren succesvol heeft gedraaid.
Unlimited People
Barbara Kok en Victor Overmars zijn eigenaar van Unlimited People. Ze begeleiden mensen die hun volledige potentieel willen benutten, vol energie en inspiratie. Zij vroegen ons: ‘Hoe kunnen wij onze klanten na een traject een helpende hand blijven bieden met online tools?’. Daarop hebben we voor hen een online platform ontwikkeld. Daar doen cliënten kennis op en hebben ze contact met elkaar, medewerkers van Unlimited People en experts.
Barbara Kok: ‘Leaders Online hield ons scherp, gaf inspiratie en ideeën en ontwikkelde het platform voor ons. Nu beheren we het zelf en kunnen het zelf aanpassen en actualiseren. Zo kunnen we verder met de tools die Leaders Online ons hebben aangereikt.’
NIBC
NIBC wilde een vliegwiel creëren voor het verspreiden van content. Daarom hebben we tijdens een workshop met de ‘interne ambassadeurs’ van NIBC laten zien hoe dat mogelijk is. Diederik Heinink, toen werkzaam bij NIBC vertelt: ‘Je eigen medewerkers zijn je beste ambassadeurs. Dáár begint de eerste stap om je (online) netwerk te vergroten. We delen kennis met elkaar op het interne platform, en via onze eigen sociale netwerken buiten de organisatie wanneer daartoe aanleiding is. Zo versterken we het vliegwiel.’
Dus wil jij weten je social media kunt inzetten en advies? Bel me voor een intakegesprek.